تعداد بازدید: 2881

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 18 مرداد 1391-16:2

"شمال آرت" آمد/سعیدی:در حوزه سیاسی و اجتماعی وارد نمی شویم

پايگاه خبري ويژه رويدادهاي فرهنگي و هنري شمال كشور آغاز به کار کرد/"شمال آرت" به عنوان يك پايگاه خبري مستقل در فضاي مجازي، با رويكردي تخصصي به انعكاس اخبار و تحليل رويدادهاي فرهنگي و هنري استانهاي مازندران،گيلان و گلستان مي پردازد و قصد ورود به حوزه هاي سياسي، اجتماعي ، اقتصادي و ورزشي را ندارد.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،علیرضا سعیدی کیاسری،مدير پايگاه خبري شمال آرت: امروزه شناخت مخاطبان از ضروری‌ترین وظایف در امر اطلاع رسانی است و درك صحيح و آگاهي از نياز مخاطبان از عواملی است که همواره بر روش کار رسانه اثر می‌گذارد.
 
رسانه ها دو بعد اجتماعی و فردی دارند؛دربعد اجتماعي، رسانه ها جزء جدایی ناپذیر نهادهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی وفرهنگي هستند و در سطح فردی نيز مخاطبان به طور گسترده از اطلاعات رسانه ها در زندگی روزمره خود سود می برند.
 
در دنياي امروز مردم علاقه بسياري به دريافت اخبار از رسانه ها دارند. هرگاه رسانه اي تصور کند بدون آگاهی از شرايط و فرايند اجتماعي، اقتصادي فرهنگي مخاطبان  می‌تواند در انجام وظایف اطلاع رسانی خویش موفق باشد دچار اشتباه شده است.

 مخاطب شناسي در عرصه اطلاع رساني تا آنجا اهميت دارد كه بعضي از نظريه پردازان علوم ارتباطات معتقدند غفلت از مخاطب رسانه ها را به انزوا مي كشاند و سرانجام به ورطه اضمحلال سوق خواهد داد.
 
در عرصه اطلاع رساني و اخبار كمتر رسانه اي را می توان یافت که در فعالیت خود، اثرگذاری بر مخاطبان را در حيطه هاي مختلف مدنظر نداشته باشد.
 
امروزه رسانه هاي خبري از تنوع و تعدد بسياري برخوردارند كه دامنه اختيار و انتخاب مخاطبان را نيز گسترش داده است. بر اين اساس رسانه ها بايد در خصوص جذب و حفظ مخاطب دغدغه فراواني داشته باشند.
 
بنابر دلیل های گفته شده،خلاء یک پايگاه خبري ويژه رويدادهاي فرهنگي و هنري شمال كشور به شدت احساس مي شد تا به انعكاس اخبار و تحليل رويدادهاي اين حوزه بپردازد.

 
دغدغه اهالي فرهنگ و هنر براي داشتن تريبوني كه با آن بتوانند حرف دل شان را در زمينه هاي تخصصي و صنفي به جامعه و مسئولان انعكاس دهند يكي دلائل عمده طراحي و راه اندازي سايتی با نام "شمال آرت " شد که همزمان با گراميداشت روز خبرنگار آغاز به کار کرده است.
 
"شمال آرت" (http://www.shomalart.com)به عنوان يك پايگاه خبري مستقل در فضاي مجازي، با رويكردي تخصصي به انعكاس اخبار و تحليل رويدادهاي فرهنگي و هنري استانهاي مازندران،گيلان و گلستان مي پردازد و قصد ورود به حوزه هاي سياسي، اجتماعي ، اقتصادي و ورزشي را ندارد. 


  • پنجشنبه 19 مرداد 1391-0:0

    سلام،جای خالی یک پایگاه فرهنگی و هنری در استان خالی بود،درود و تبریک خدمت جناب کیاسری و جامعه فرهنگی و هنری مازندران، امیدواریم که در راستای اعتلای فرهنگ و هنر گامهای موثری برداشته شود.بابک شمس ناتری


    ©2013 APG.ir